Späť na zoznam
31. marec 2017
Blog

Zoznámte sa s pobočkou ústredňou IP Cloud PBX

CloudTalk - call centrum - otvorte vaše telekomunikačné možnosti s IP Cloud PBX

Na veľkosti a zameraní nezáleží. IP Cloud PBX je systém pre kontaktné centrum každej spoločnosti, ktorá chce optimalizovať svoje náklady a poskytovať kvalitnú zákaznícku podporu či viesť cielené marketingové kampane.

S rozvojom vedy a techniky v polovici 20. storočia postupne rástli aj spoločnosti. Pre svojich klientov potrebovali stále viac a viac telefónnych liniek, ktoré by zvládli rastúci počet prichádzajúcich a odchádzajúcich hovorov. Spoločnosti tak napríklad začali využívať samostatné telefónne linky pre každé svoje oddelenie - tieto hovory cez klasický analógový signál však boli pomerne nákladné, pričom spoločnosti platili rovnaké poplatky aj za interné hovory medzi zamestnancami. Keďže náklady na správu telefónnych ústrední spoločností rástli, bolo zjavné, že nové riešenie - IP Cloud PBX - čoskoro uzrie svetlo sveta. 

Systém IP Cloud PBX

IP PBX (skratka pre anglické označenia Private Branch Exchange) je pobočková ústredňa, ktorá funguje na princípe technológie VoIP (prenos hlasových telefónnych hovorov cez internetovú sieť namiesto použitia bežného analógového prenosu cez klasickú telefónnu linku). 

IP PBX môže existovať ako fyzický hardvér, v dnešnej dobe však veľká väčšina spoločností uprednostňuje tzv. cloudové riešenie - IP Cloud PBX, čo znamená, že všetky dáta a funkcie bežia virtuálne a vy nepotrebujete vlastniť žiadne lokálne úložisko či server. 

IP Cloud PBX funguje na takomto princípe:

  1. Vytočenie hovoru na strane zákazníka z klasickej pevnej linky či mobilného telefónu
  2. Analógový hlasový signál je konvertovaný na digitálny, ktorý sa prenáša cez internet 
  3. Po dosiahnutí cieľa konvertuje na hlasový signál
  4. Hovor môžete prijať na telefóne, tablete či počítači pripojenom na internet

* Ak ide o odchádzajúci hovor z vašej spoločnosti, proces je opačný: vytočíte hovor na zariadení, ktoré používate - signál ide cez internet, konvertuje sa a zákazník ho príjme klasickým spôsobom na svojom telefóne.

Pokrok VoIP technológie pre pobočkové IP Cloud PBX ústredne

Súčasné IP Cloud PBX riešenia otvárajú nové telekomunikačné možnosti. Kedysi boli pri telefonovaní cez VoIP potrebné špeciálne zariadenia, tzv. IP telefóny, ktoré umožňovali konvertovanie signálu (niektoré spoločnosti ich používajú dodnes). 

V súčasnosti vám stačí jednoducho si zaobstarať systém pre call centrá, ktorý funguje ako aplikácia vo vašom počítači, tablete či telefóne a pripojenie na internet a môžete telefonovať (pokojne si to predstavte napríklad ako aplikáciu Skype). Používatelia môžu okrem telefonovania viesť konferenčné hovory, zdieľať svoje dáta a využívať všetky pokročilé funkcie, ktoré optimalizujú komunikáciu so zákazníkmi. 

VoIP technológia navyše umožňuje prepojiť call centrum vašej spoločnosti s inými systémami, jednoducho cez API. Môžete tak vidieť hovory, chaty, emaily, úlohy či poznámky vašich zákazníkov na jednom mieste a využívať ich pri každej ďalšej komunikácii s nimi, či už zavolajú oni vám alebo vy im. 

Benefity IP Cloud PBX

  • Intuitívne použivanie: Systém IP Cloud PBX vyžaduje minimálne technické znalosti. Spoločnosti nepotrebujú žiadne technické oddelenie na jeho správu ani tréningy pre zamestnancov pre prácu so systémom.
  • Zníženie nákladov: Systém funguje na báze mesačných poplatkov bez viazanosti, podľa vami vybraného balíčka služieb. Navyše, vaše náklady sa s pribúdajúcim počtom operátorov nenavyšujú. 
  • Mobilita: S pripojením na internet môžete telefonovať z akéhokoľvek zariadenia a odkiaľkoľvek - z iného oddelenia, z domu či z inej krajiny
  • Jednoduché expandovanie: Pri zriaďovaní nových pobočiek nepotrebujete žiadnych technikov ani zložité inštalačné procesy. S pripojením na internet a prihlásením sa do systému pre call centrá bude vaša nová pobočka pripravená pre vašich zákazníkov. Jednotlivé pobočky si navyše viete cez klapky prepojiť. 

Call centrá spoločností, ktoré využívajú IP Cloud PBX môžu mať neobmedzený počet miestnych telefónnych čísel, medzinárodných čísel či špeciálnych farebných čísel, ktoré fungujú na VoIP technológii, pričom sa im zákazníci dovolajú z bežných miestnych a mobilných sietí. Získajte viac informácii o PBX Pobočkovej ústredni.


Súvisiace články


Nákupný ošiaľ Vianocami nekončí. Pripravte sa na január.

Vianoce už pomaly klopú na dvere a vy si myslíte, že vaša zákaznícka podpora si čoskoro vydýchne. Avšak nikdy nepodceňujte povianočnú sezónu. Prečo? Ľudia vymieňajú/vracajú darčeky a navyše - sú predsa výpredaje!

Čítať viac

Prehľad vybraných metrík úspešných call centrier

Chceli by ste vedieť, ako zlepšiť váš zákaznícky servis, aby vaše služby spĺňali očakávania zákazníkov? Pripravili sme pre vás prehľad ďalších metrík, ktorými sa riadia úspešné call centrá.

Čítať viac

Aké trendy prináša éra zákazníka pre spoločnosti?

Spoločnosti si uvedomujú, že dnes majú moc v rukách zákazníci. Sú múdrejší, lepšie informovaní a vedia, že majú viac možností. Očakávajú vynikajúcu zákaznícku skúsenosť pri prvom ale aj opakovanom kontakte so spoločnosťou.

Čítať viac

Odber noviniek