Späť na zoznam
27. apríl 2017
Blog

Viete čo vlastne znamená a ako funguje IP telefónia?

CloudTalk - call centrum - IP telefónia pre efektívnejšiu komunikáciu s vašimi zákazníkmi

Klasické telefónne systémy (pevné linky, mobily, smartfóny) umožňujú ľuďom vzájomnú komunikáciu na diaľku. Aj IP telefónia (Internet Protocol telephony) umožňuje takúto formu komunikácie. Avšak s tým rozdielom, že namiesto použitia bežného analógového prenosu cez klasickú telefónnu linku sa prenos hlasu uskutočňuje v digitálnej forme cez internet.

IP telefónia je všeobecný pojem pre technológie, ktoré využívajú tzv. “internetové protokoly” na prenášanie digitálnych signálov cez internet pri telefonickej komunikácii. Čo však vlastne znamená "prenášať digitálne hlasové signály cez internet"? Spomínaný protokol definuje, ako má signál prechádzať cez internetovú sieť, podobne ako HTTP (HyperText Transfer Protocol) definuje ako sa majú prenášať, formátovať a zobrazovať dáta na webových serveroch a webových prehliadačoch.

IP telefónia si nevyžaduje žiaden hardvér, takže ani žiadnu pravidelnú údržbu. Jediné, čo potrebujete je pripojenie na internet a jednorázové stiahnutie aplikácie (cez ktorú telefonujete) do vášho počítača, smartfónu či tabletu.

Aby ste si to vedeli ľahšie predstaviť - Skype, Viber, Facebook Messenger, Google Voice, WhatsApp - to je len pár príkladov aplikácií, ktoré využívajú IP telefóniu a s ktorými môžete volať zadarmo cez internet. Aplikácie využívajú ľudia po celom svete na komunikáciu so svojimi priateľmi, známymi či rodinou. Pre firmy rôznych veľkostí a zameraní existujú softvéry pre call centrá, ktoré nie sú určené len pre veľké call centrové spoločnosti. Tiež využívajú technológiu IP telefónie pre telefonickú komunikácii so svojimi klientmi a zákazníkmi.

Aký je rozdiel medzi VoIP a IP telefóniou?

IP telefónia je spôsob, ako premeniť analógový signál na digitálny. Môžeme ju chápať ako celkový koncept pre telefónne systémy. VoIP je prostriedok na prenos hlasových digitálnych signálov. IP telefónia a VoIP pracujú spolu - ponúkajú lacné či bezplatné hovory a ďalšie funkcie k telefónnej komunikácii. IP Cloud PBX pobočková ústredňa je implementáciou konceptu IP telefónie a VoIP. 

Benefity IP telefónie

  • Používaním technológie IP telefónia, namiesto používania tradičných telefónnych systémov, môžu spoločnosti využívať pripojenie na internet aj pri telefonovaní so svojimi zákazníkmi a klientmi. Spoločnostiam sa tak môžu znižovať prevádzkové náklady a náklady za hovory.
  • IP telefónia priniesla pokrok v telekomunikačných systémoch - umožňuje integráciu rôznych systémov do jedného. S IP telefóniou môžete mať dáta z vášho CRM, E-commerce, Helpdesk či účtovného riešenia prehľadne v jednom systéme - v už spomínanom softvéri pre call centrá. Integrácie vytvárajú potenciál pre zvýšenie produktivity vašich zamestnancov a zlepšenie komunikácie s vašimi zákazníkmi.

IP telefónia (alebo aj VOIP telefonovanie) sa stáva čoraz viac populárnejšou telekomunikačnou technológiou a častokrát nahrádza tradičné telefónne systémy. 


Súvisiace články


30. november 2018

Call centrum - čo to vlastne je?

Podstata dnešných zákazníckych centier už dávno nestojí iba na prepájaní klientov s operátormi a poskytovaní informácií. Sú oveľa komplexnejšie a ich miesto je stále absolútne opodstatnené.

Čítať viac

Ako sa profesionálne starať o vašich zákazníkov?

Žiadny zákzník nemá rád, ak ho považujete za samozrejmosť. V dnešnej dobe, ktorej panuje obrovská konkurencia a kde naozaj nie je ťažké o zákazníka prísť, to platí obzvlášť. Práve preto je nevyhnutné dávať zákazníkovi neustále viac a mať k nemu profesionálny a osobný prístup. Ako na to? Dozviete sa v nasledujúcich riadkoch.

Čítať viac

Prehľad vybraných metrík úspešných call centrier

Chceli by ste vedieť, ako zlepšiť váš zákaznícky servis, aby vaše služby spĺňali očakávania zákazníkov? Pripravili sme pre vás prehľad ďalších metrík, ktorými sa riadia úspešné call centrá.

Čítať viac

Odber noviniek