Späť na zoznam
5. júl 2019
Blog

Naštartujte spoluprácu a produktivitu predajcov: tipy od 15+ odborníkov

Ak riadite tím predajcov alebo ste sám predajcom, určite viete, že predaj je často tvrdý oriešok. Zákazníkovi musíte poskytnúť bezchybné služby a pamätať na veľa vecí naraz. Preto sme odborníkom na predaj a marketing z celého sveta položili túto otázku: akú radu by ste dali niekomu, kto chce naštartovať spoluprácu a produktivitu predajcov?

V tomto článku nájdete najlepšie a najzaujímavejšie odpovede.

Prevezmite zodpovednosť a navzájom si pomáhajte. A čo je najdôležitejšie, vyskúšajte si spoločne hovor alebo demo nanečisto. Takto sa jeden od druhého môžete niečo naučiť a zlepšiť sa. Pokiaľ ide o produktivitu, použil by som emailové šablóny a dal ostatným vedieť, ktorá vám najlepšie zafunguje. Ušetríte čas, a zároveň si s ostatnými vymeníte osvedčené postupy.
Aazar Shad | Sales Hustler | UserPilot.com 

Automatizáciou predajného procesu významne posilníte produktivitu tímu. Lepšie povedané, deal môžete doviesť do úspešného konca pomocou 3 jednoduchých a veľmi účinných krokov. V prvom rade sa porozprávajte s klientom a získajte všetky informácie, ktoré potrebujete na dokončenie práce.  Informácie využite na to, aby ste vytvorili a zaslali návrh s podmienkami a možnosťou online podpisu. A posledný krok je nasledovný. Vďaka modernému softvéru na zasielanie ponúk môžete sledovať, kedy klient ponuku otvorí a na ktorej strane strávil najviac času. Takto zistíte, čo je preňho dôležité a čo pokryť v následnom emaile, aby ste danú zákazku získali. Vďaka tomuto jednoduchému postupu bude váš tím mať viac času na iné dôležité úlohy a bude môcť generovať ponuky v priebehu niekoľkých minút.
Petra Odak | Marketing Executive | BetterProposals

Pre naštartovanie produktivity a spolupráce odporúčam, aby ste čo najčastejšie oslavovali úspechy, hoci aj malé. Predajcovia často odmeňujú a oslavujú len veľké zákazky (podpísané dohody, prestížne zákazky, a pod.), no tie neprichádzajú každý deň. Oslavujte a oceňujte každodenné malé víťazstvá, pretože len tak sa vám podarí motivovať tím a vytvoriť priestor pre lepšiu komunikáciu. 
Mile Živković | Content Writer | Chanty

Dajte svojmu tímu prístup k užitočným nástrojom a nájdite zlatý stred medzi automatizáciou a personalizáciou. Niektoré úlohy treba automatizovať, aby ste šetrili čas aj energiu, ale personalizácia je tiež dôležitá, dokonca viac, než kedykoľvek predtým. Vďaka automatizácii procesov sa môžu vaši predajcovia sústrediť na podstatu podnikania a budovať vzťahy so zákazníkmi namiesto toho, aby sa zamýšľali nad tým, ako sa zbaviť jednoduchých úloh, ktoré zaberajú veľa času a znižujú potenciál predajného tímu. Navyše to môže mať negatívny vplyv na internú komunikáciu a bez nej bude veľmi ťažké zabezpečiť úspešnú externú komunikáciu.
Dawid Tkocz | CEO | PayByShare

Jedným z kľúčových faktorov, na ktoré mnohé firmy zabúdajú, je fakt, že nezbierajú skúsenosti predajného tímu. Preto jednotliví predajcovia strácajú čas pokusmi a omylmi a hľadajú osvedčené praktiky po vlastnej osi. Venujte dva dni stretnutiu všetkých predajcov a spoločne načrtnite predajný postup podľa prieskumu trhu a osvedčených postupov. Zbierajte informácie od obchodných partnerov a známych, žiadajte zákazníkov o spätnú väzbu, a podobne. Vďaka tomu vybudujete spoločný predajný proces so spoločnými nástrojmi, ktoré bude využívať celý tím. Potom môžete a) škálovať predaj, b) zlepšiť proces vďaka zozbieraným údajom a c) dať predajcom pocit tímového ducha pri spoločnej práci, ktorá pomáha všetkým predajcom aj celej firme.

Výsledný proces pravidelne aktualizujte a zlepšujte, aby sa tím mohol poučiť z prípadových štúdií zo skutočného života. Len si predstavte, koľko času ušetríte, ak jednu chybu urobí len jeden predajca, pretože ostatní sa z nej poučia. Je to oveľa lepšie, ako keby si rovnakou chybou musel prejsť každý z nich individuálne.
Jan Antoniewicz | Head of Global Sales | Senuto

Tím zodpovedný za vývoj produktov a tím pre predaj/marketing by mali spolupracovať a ťahať za jeden povraz. Väčšinou predajcovia a marketing nemajú poňatia o tom, čo sa deje s produktom a aký bude ďalší krok. Ak všetky tímy budú pracovať spoločne, predajcovia vždy budú vedieť, aké prvky a zlepšenia sa plánujú do budúcna a môžu na základe toho správne nastaviť marketingový plán a stratégiu predaja.
Muhammad Bilal Azhar | CEO | InvoiceQuickly

Ak definujete a správne odkomunikujete víziu spoločnosti, zvýšite angažovanosť zamestnancov. Poskytnite tímu správnu podporu, školenia a zdroje, aby ste naštartovali motiváciu a vybudovali skvelý tím. Prijímanie zamestnancov na základe ich prístupu a rozvoj talentu zabezpečia, že správni ľudia budú sedieť na správnych stoličkách. S prístupom založeným na silných stránkach sa môžu zamestnanci sústrediť na rozvoj svojho talentu a venovať viac času tomu, v čom sú najlepší. Koniec koncov, firmy existujú, aby zamestnanci mohli spojiť sily a prekonať svoje slabé stránky.
Graham Richardson | Senior Business Development Manager | Livespace

Zdieľajte poznatky z rozhovorov s potenciálnymi zákazníkmi. Vyhodnoťte, čo fungovalo, čo nie, a vypracujte manuál, vďaka ktorému posilníte vedomosti tímu predajcov.
Juraj Zamborský | Viceprezident pre predaj | Kontentino

Spojte sa so správnou osobou a máte polovicu úspechu. LinkedIn je najlepším zdrojom kvalifikovaných leadov.
Gonzalo Sierra | Business Developer | SalesQL

Keď sa zamýšľate nad školeniami, nezabudnite, že vaši ľudia pravdepodobne najlepšie vedia, ako predávať. Zakomponujte do každodennej rutiny štandardizovaný štruktúrovaný coaching medzi kolegami a zrýchlite tempo učenia prakticky zo dňa na deň.
Andreas Brenner | CEO & Founder | Avrios

Každý deň vytvárajte tímovú a individuálnu nástenku s víziou. Možno sa to zdá byť príliš jednoduché, ale výsledok bude stáť za to. Na nástenku dajte len to, čo sa dá považovať za motivujúce, ale realistické. Môže to byť počet uzavretých obchodov, uskutočnených demo ukážok alebo dokonca aj počet telefonátov. Takto zlepšíte disciplínu a zefektívnite prevádzku. Nakoniec sa zvýši aj celková návratnosť investície predajných operácií.
Jayakrishnan Jayasanker | Digital Head | Livprop

V prvom rade musíte pochopiť, kto je vaším zákazníkom, aké sú jeho problémy a kde sa nachádza. Nastavte si tzv. SMART ciele a metriky. Musíte vedieť, koľko hovorov, emailov a ďalších spojení musíte uskutočniť za deň, týždeň, mesiac alebo kvartál. Musíte vedieť, aká je vaša miera konverzie, aby ste dosiahli želaný predaj. Píšte si jednoduchý denník, to vám pomôže identifikovať a zlepšiť vzorce správania. Tiež je dôležité odpovedať si na otázku „prečo“. Ak vám ide len o predajné kvóty, asi to nebude dostatočná motivácia. Ak chápete, aká je vaša úloha v organizácii a aký vplyv má vaša práca na zvyšok firmy, bude to oveľa motivujúcejšie.
Tres West | LinkedIn Lead Generation | LinkedRocket 

Tímová spolupráca je niečo, o čom sa ľahšie hovorí, a ťažšie sa to zrealizuje. Ak chcete zlepšiť spoluprácu tímu predajcov, skúste zapracovať predajné techniky Agile. Zo skúsenosti viem, že týždenné šprinty, každodenné rýchle stretnutia a priebežné opakovanie zabezpečia lepšiu spoluprácu a efektivitu tímu. Skúste sa zamerať na krátkodobé ciele a neustále analyzujte produktivitu práce, buďte flexibilní a priebežne zapracúvajte zmeny tak, aby ste vytvorili ideálnu stratégiu pre vaše podnikanie.
Anna Kuzma | Marketing Manager | UseResponse Inc

Neuspokojte sa s prvým „nie“. Merajte mieru predaja a priemerný predaj by mal mať zvyšujúcu sa tendenciu. Myslite pozitívne.
Tejas Tambekar | Co-Founder | Zaperp 

Merajte všetko, čo sa dá. Dôležitá je konzistentnosť. „Prevratné“ závery neprídu za deň či za týždeň, vždy to istý čas trvá. No bez dát nič nezlepšíte. Pred časom som čítal, že príjmy sú najlepším ukazovateľom výkonu. Ale to je len prvok „čo“. Dôležité je vedieť, „prečo“.
Jacek Rzepka | Programmatic Account Manager | Yieldbird

Ktorá rada nad zlato sa vám najviac pozdávala? Dúfame, že všetky pre vás boli užitočné a inšpirovali vás k ďalším krokom. Veľa šťastia!
 


Odber noviniek