Späť na zoznam
12. apríl 2017
Blog

Leadership: Rozhodujúce 1-on-1 meetingy pre váš tím

Leadership: 1-on-1 meeting medzi manažérom a zamestnancom vedený v  priateľskom duchu

Prečo sú 1-on-1 meetingy rozhodujúce pre úspech vášho biznisu? Pretože sú skvelou príležitosťou na získanie spätnej väzby, koučovanie, budovanie podpory zo strany manažérov, či diskutovanie o všetkom, čo je pre vás a vašich zamestnancov dôležité. Sú tiež šancou na upevnenie vzťahov medzi manažérmi a zamestnancami.

V tomto článku sa budeme venovať meetingom z manažérskej pozície. Ako by mali meetingy viesť, prečo sú dôležité a čo im môžu priniesť. Avšak “stay tuned” príde rad aj na zamestnancov a užitočné, či dokonca potrebné rady pre nich. 

Prečo pravidelné 1-on-1 meetingy?

Existuje niekoľko kľúčových bodov v oblasti Leadershipu, ktorými sa odlíšite od iných manažérov. Jedným z nich sú pravidelné 1-on-1 meetingy s vašimi zamestnancami. Možno ste si doteraz mysleli, že rôzne stretnutia tímov, brainstromingy, porady či občasné rozhovory sú kľúčom k úspechu. Žiaľ, vyvedieme vás z omylu - nič z toho sa nevyrovná 1-on-1 meetingu. 

Tu sú 4 dôvody, prečo by mali manažéri pravidle organizovať 1-on-1 meetingy 

  1. Pravidelný rozhovor 1-on-1 zvyšuje produktivitu, spoľahlivosť a osobný rozvoj zamestnanca.
  2. Leadership si vyžaduje budovanie pevných vzťahov. Musíte pochopiť jedinečnosť, individuálne potreby a ciele každého člena vášho tímu.
  3. Je oveľa pravdepodobnejšie, že v súkromí vám zamestnanci skôr povedia ich názory a získate tak od nich úprimnú spätnú väzbu.
  4. Je pravda, že 1-on-1 meetingy zaberajú manažérom čas. Avšak ich premyslená štruktúra v konečnom dôsledku zvyšuje produktivitu vašich zamestnancov a tým šetrí váš čas.

Efektívne 1-on-1 meetingy si vyžadujú prípravu. Nasledujúce body vám môžu pomôcť, aby ste vašich zamestnancov zaujali, ocenili a tým aj motivovali k stále lepším a lepším výkonom a spokojnejšiemu pôsobeniu vo vašom tíme. Ani vy neodídete naprázdno - zistíte, ako fungujú veci vo vašom tíme, čo treba zmeniť a čo naopak meniť nikdy netreba. 

Ako by mal vyzerať 1-on-1 meeting?

V prvom rade sa pokúste viesť všetky vaše 1-on-1 meetingy so zamestnanci v neformálnom a priateľskom duchu - zamestnanci sa vám tak viac otvoria a budú sa cítiť príjemnejšie. Nájdite tiež vhodné miesto - uzavretá zasadačka, prechádzka či napríklad kaviareň.

Ako manažér by ste sa mali ujať vedenia meetingu. Záleží to však na tom, s ktorým zamestnancom máte stretnutie - niektorí z nich viesť nepotrebujú, chcú a vedia rozprávať sami. Na každý 1-on-1 meeting si pripravte témy a otázky, ktoré vás aktuálne zaujímajú, na ktoré potrebujete odpoveď a pýtajte sa. 

Inšpirujte sa.

1. Tímová spolupráca a vzťahy

Tímovú produktivitu a spoluprácu môžete zdokonalovať prostredníctvom zlepšenia medziľudských vzťahov medzi členmi tímu. Pokúste sa klásť také otázky, ktoré odhalia čo najviac. Napríklad:

  • Kto ťa v tíme inšpiruje a prečo? Koho názory rešpektuješ a koho naopak nie? 
  • Je niekto, s kým sa ti zle pracuje? Vieš mi povedať, prečo?
  • Myslíš si, že dostávaš dostatočnú spätnú väzbu? Dostávaš ju aj od iných ľudí?
  • Máš nejaké nápady na zlepšenie spolupráce celého tímu?

2. Spokojnosť a radosť zamestnancov v tíme

Osobná spokojnosť a radosť zamestnancov zo svojej práce má dokázateľný vplyv na produktivitu a angažovanosť do firemných procesov. Využite preto príležitosť neformálneho rozhovoru pri 1 on 1 meetingu. Môžete sa opýtať napríklad:

  • Si spokojný s náplňou tvojej práce? Prečo áno / Prečo nie? 
  • Čo ťa na tvojej práci najviac baví?
  • Aké projekty ťa bavia? Čo ťa motivuje k práci na projekte?

3. Leadership - Krátkodobé ciele

Zistenie krátkodobých cieľov vašich zamestnancov vás udrží informovaných o ich pokrokoch či naopak frustráciách z projektov. Práve frustráciu je dôležité riešiť včas. Skúste otázky ako:

  • Ako ide projekt? Vieme ti pomôcť?
  • Má projekt nejaké prekážky? Čo sa dá urobiť, aby sme ich čím skôr odstránili?
  • Na akých projektoch by si chcel najbližšie pracovať?

4. Leadership - Dlhodobé ciele

Dlhodobé ciele sú dôležité pre pocit naplnenia a šťastia zamestnanca. Vaši zamestnanci chcú aj vďaka svojej práci smerovať k ich životným cieľom. Pýtajte sa ich na ne a zistite, či ich súčasné práca zapadá do ich konceptu. Skúste napríklad:

  • Kam by si sa chcel vo firme posunúť?
  • Darí sa ti dosahovať tvoje dlhodobé ciele?
  • Ktorá časť tvojej práce najviac zodpovedá tvojim cieľom?
  • Na akých projektoch by si sa chcel zúčastniť, aby si sa pohol správnym smerom?

5. Osobnostný plán rozvoja

Chcete zistiť, či sa členovia vášho tímu učia a rozvíjajú svoje schopnosti tak, ako by ste si predstavovali? Tieto otázky vám pomôžu dozvedieť sa viac o ich motivácii:

  • Myslíš si, že sa v práci učíš nové veci? Čo nové si sa naučil v poslednej dobe? O ktorých oblastiach by si sa chcel dozvedieť viac?
  • Od koho v tíme sa chceš učiť? Od koho dostávaš relevantnú a hodnotnú spätnú väzbu?
  • Je spätná väzba užitočná pre tvoj osobný rozvoj?
  • V akej oblasti by si sa chcel ešte rozvíjať?

6. Spätná väzba na spôsob riadenia manažéra

Pre manažéra by malo byť dôležité, aby vedel, čo si o ňom a jeho Leadershipe myslí jeho tím. Je náročné získať úprimnú spätnú väzbu, obzvlášť z očí do očí. Preto nastavte správny tón a vyberajte otázky múdro, napríklad:

  • Čo môžem urobiť ako manažér, aby sa ti pracovalo lepšie?
  • Čo sa ti páči na mojom spôsobe riadenia? Čo sa ti naopak nepáči?
  • Chcel by si, aby som ti s tvojimi úlohami a projektmi pomáhal viac?
  • Ako ťa môžem viac podporiť?
  • Je niečo, čo by som mohol robiť lepšie? 
  • Nastali situácie, keď som ti mohol byť viac nápomocný? Aké? 

 

1-on-1 meeting ukončite vždy tým, že si poviete kroky do ďalších týždňov. Veď predsa - bez akcie, nie je rekcia a tým ani žiadne napredovanie. Bez napredovania nie je žiadna zmena. A ak sa nič nezmení, pracovné a osobnostné potreby vašich zamestnancov nebudú naplnené, čo môže viesť k frustrácii, ktorej sa chce každý manažér a zamestnanec vyhnúť. 

A na záver - najdôležitejšie je počúvať. Je potrebné, aby sa vaši zamestnanci cítili byť vypočutí, mali motiváciu rozvíjať sa a napredovať. 


Súvisiace články


7 zásad etikety konferenčného hovoru

Mali ste niekedy kolegu, ktorý vám počas meetingov neustále skákal do reči? Stalo sa vám, že ste nestihli ísť na obed, lebo ste sa zdržali na porade kvôli čakaniu na kolegyňu, ktorá vždy chodí neskoro? Nie ste sami.

Čítať viac

4 kroky pre úspešné 1-on-1 meetingy s vaším manažérom

Pravidelné 1-on-1 meetingy sú výbornou metódou na otvorené rozhovory medzi manažérmi a zamestnancami. Otvárajú priestor pre úprimnú komunikáciu, ktorá pomáha budovať dôveru medzi manažérom a jeho tímom. 1-on-1 meetingy predstavujú pre zamestnancov čas, kedy môžu vyjadriť svoje pocity, nápady, úspechy, frustrácie a v neposlednom rade aj svoje kariérne plány.

Čítať viac
16. marec 2017

7 základných krokov k efektívnym tímovým meetingom

Prečo sú meetingy dôležité? Pretože sa na jednom mieste stretne viac ľudí, ktorí môžu diskutovať o nápadoch, problémoch, riešeniach atď. Rôzne pohľady každého jedného na konkrétnu vec môžu pomôcť dospieť k úspešnejšiemu záveru či riešeniu.

Čítať viac

Odber noviniek