Späť na zoznam
18. apríl 2018
Blog

GDPR: Čo potrebujete vedieť o novom zákone na ochranu osobných údajov?

CloudTalk a General Data Protection Regulation (GDPR)

Na elektronickom obchodovaní je skvelé najmä to, že rozrastanie sa (aj za hranice vašej domovskej krajiny) je jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Plus oproti kamenným obchodom máte jednu obrovskú výhodu, môžete zbierať a využívať dáta o vašich zákazníkoch.

Ide však o ich osobné údaje a práve tie rieši nový zákon Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov alebo General Data Protection Regulation (GDPR). Regulácia nadobudne účinnosť 25. mája 2018.

GDPR sa prakticky dotkne každej spoločnosti, ktorá buď v EÚ sídli alebo má v EÚ zákazníkov

GDPR dáva ľuďom právo na prístup, opravu, vymazanie a obmedzenie spracovania ich osobných údajov. Rovnako stanovuje pre spoločnosti prísne pokyny, ako získavať od zákazníkov súhlas pre potreby použitia a pracovania s ich údajmi. Toto je obzvlášť dôležité, ak používate údaje svojich zákazníkov na účely iné, ako je jednoduché vyplnenie objednávky, to znamená napríklad na marketing alebo inzerciu.

Akékoľvek informácie, ktoré zhromažďujete alebo ukladáte a ktoré môžu byť jednoznačne identifikovať fyzickú osobu, považuje GDPR za osobné údaje. Ak necháte svojich zákazníkov vytvárať účty vo vašom e-shope alebo zhromažďujete ich e-mailové adresy, oba údaje sa považujú za "osobné údaje". Dokonca aj informácie ako IP adresa, ktorá neidentifikuje úplne jednoznačne konkrétnu osobu, sa počíta ako osobný údaj.

GDPR nadobúda účinnosť 25. mája 2018.

Na čo konkrétne sa musíte pripraviť?

Ponúkame vám niekoľko otázok, nad ktorými by ste mali myslieť:

  • Potrebujete aktualizovať svoje pravidlá ochrany osobných údajov alebo zmeniť informácie, ktoré poskytujete svojim zákazníkom?
  • Ak používate aplikácie alebo témy/šablóny tretích strán na podporu svojho e-shopu, spĺňajú tieto platformy GDPR?
  • Potrebujete špecialistu pre ochranu osobných údajov?
  • Potrebujete začať vykonávať zdokumentované posúdenia vplyvu ochrany osobných údajov?
  • Potrebujete od zákazníkov súhlas na spracovanie údajov a potrebujete zmeniť spôsob, akým získate súhlas s dodržiavaním požiadaviek GDPR?
  • Budete vedieť dodržiavať práva vašich zákazníkov a používateľov so súladom GDPR vrátane práv na prístup, opravu, vymazanie a export údajov?

Toto sú bežné otázky, nie kroky, ktoré musíte spraviť. Je to preto, že každá firma je iná a teda možno budete potrebovať viac (alebo aj menej) než iný e-shop, aby ste dodržali GDPR. Našim najlepším odporúčaním je poradiť sa s právnikom, ak si nie ste istí, aký to bude mať vplyv na vaše podnikanie.

Zjednodušene ale povedané GDPR dáva ľuďom viac práv na ich osobné údaje a to čo sa považuje za osobné údaje, definuje veľmi zoširoka. Celého sprievodcu právnych predpisov si môžete pozrieť na stránkach:

 Ak vás téma GDPR zaujíma alebo v tom nemáte stále jasno, sledujte náš blog. V najbližších týždňoch sa budeme venovať aj ďalším temám a oblastiam GDPR. Tak nás nezabudnite sledovať alebo sa prihláste na odber noviniek, newsletter odosielame len 1x mesačne :)

Zoznam článkov zo seriálu "Ako na GDPR":

  1. GDPR: Čo potrebujete vedieť o novom zákone na ochranu osobných údajov? (práve čítate)
  2. CloudTalk a GDPR, ako sa pripraviť?
  3. GDPR a e-shopy 
  4. GDPR: Som prevádzkovateľ alebo spracovateľ údajov? (čoskoro publikujeme)

 


Súvisiace články


7. máj 2018

GDPR a e-shopy: Čo potrebujete o novom zákone vedieť?

V predchádzajúcom blogovom článku sme sa pozreli na to, čo robíme v CloudTalku, aby sme boli v súlade s GDPR. Ako spoločnosť poskytujúca tisícky hovorov mesačne sa staviame k ochrane vašich dát zodpovedne a robíme všetko preto, aby sme vám pomohli byť rovnako v súlade s GDPR, pokiaľ využívate naše riešenie. Ak prevádzkujete napríklad e-shop je však dôležité, aby ste si aj vy na vašej strane ošetrili viaceré nástroje, ktoré pri prevádzkovaní vášho biznisu potrebujete.

Čítať viac

5 metrík call centier pre úspešný benchmarking

Aby ste svojim zákazníkom vedeli poskytovať bezkonkurenčnú zákaznícku podporu, potrebujete poznať štatistiky vášho call centra a porovnávať ich s priemernými hodnotami iných call centier, ktoré patria do vašej oblasti pôsobenia. 

Čítať viac

Zákaznícka podpora v cestovnej kancelárii? Určite ÁNO.

Oblasť cestovného ruchu je v súčasnosti preplnená množstvom ponúk od rôznych cestovných kancelárií. Navyše, existujú aj stále viac obľúbené portály, ktoré vyhľadávajú a porovnávajú hotely, či letenky po celom svete. Ako sa teda odlíšiť a zviditeľniť? Jedným z najúčinnejších marketingových nástrojov je prvotriedna zákaznícka podpora, s ktorou vytvoríte zákazníkovi zážitok ešte pred dovolenkou :)

Čítať viac

Odber noviniek