Späť na zoznam
12. november 2018
Blog

Ako posilniť vernosť zákazníkov?

Ako zvýšiť lojalitu zákazníkov?

Nie všetci spokojní zákazníci sú zároveň verní. Pozrite sa, ako posilniť lojalitu zákazníkov a zvýšiť príjmy vášho internetového obchodu.

Veľa ľudí si myslí, že spokojnosť zákazníkov je kľúčom k vernosti, no nie je to celkom tak. Aj spokojní zákazníci občas prejdú ku konkurencii, napríklad s vidinou nižších cien. V tomto článku sa pozrieme na zopár praktických tipov, ako získať dôveru zákazníkov.

1. Zákaznícka podpora by pre vás mala byť prioritou

Ak si chcete udržať verných zákazníkov, mali by ste sa v prvom rade zamerať na skvelú zákaznícku podporu. Podľa prieskumov až 76% ľudí verí, že prístup oddelenia zákazníckej podpory je vizitkou toho, ako si daná firma cení klientov. Existuje veľa nástrojov, ktoré vám pomôžu zlepšiť skúsenosť zákazníka a presvedčiť ho, aby u vás nakupoval pravidelne, napríklad CRM systémy, help desk riešenia alebo softvéry pre call centrá.

2. Nezabudnite na školenia pre zamestnancov

Ľudský prístup vždy zaberie. Zorganizujte pre operátorov zákazníckej podpory školenie komunikácie, aby sa naučili k zákazníkom pristupovať priateľsky, zdvorilo a oslovovali ich menom – aj takéto jednoduché kroky dokážu posilniť lojalitu. Operátori by zároveň mali vedieť problémy či otázky vyriešiť čo najrýchlejšie, a to aj cez sociálne siete.

3. Spoznajte svojich zákazníkov a predvídajte ich potreby

Je dôležité, aby ste vedeli, kto sú vaši zákazníci, čo si od vás kúpili a s akými prípadnými problémami sa stretli počas nakupovania. K dispozícii máte viacero CRM systémov, kde si viete ukladať informácie o zákazníkoch. CRM systémy môžete dokonca prepojiť so softvérom pre call centrá, čím sa ešte zlepší vaša zákaznícka podpora. Vďaka prehľadnej histórii komunikácie, objednávok či hovorov budú operátori vedieť zákazníkovi lepšie poradiť, ktorý z vašich produktov je preňho vhodný.

4. Stavte na osobný prístup

Nekomunikujte so zákazníkom len vtedy, keď chcete, aby si od vás niečo kúpil. Snažte sa o pravidelnú komunikáciu a budovanie vzťahu. Dobrý softvér pre call centrá vám napríklad umožní vkladať poznámky do real-time karty zákazníka, aby operátori mohli ku každému volajúcemu pristupovať osobitne.

Ak zákazník vie, že je pre vás dôležitý, rád sa k vám znovu vráti.

5. Odmeňte verných zákazníkov

Jedným z najlepších spôsob ako zákazníka znovu prilákať na e-shop je odmeniť ho. Verných zákazníkov môžete odmeniť darčekom, zľavou alebo jednoducho odkazom na užitočný článok na blogu. Ak sa zákazník rozhodne minúť peniaze práve vo vašom e-shope, zaslúži si predsa odmenu, no nie?

6. Uľahčite zákazníkom život

Zamyslite sa, ako by ste mohli zákazníkovi uľahčiť život, napríklad tak, že mu umožníte platiť viacerými spôsobmi alebo mu odpovedzte na otázky aj prostredníctvom sociálnych sietí. Ak prevádzkujete call centrum, mohli by ste začať využívať funkciu IVR menu, aby sa volajúci vždy dovolal správnemu operátorovi. Ak zákazníkom uľahčíte život, odmenia sa vám vernosťou.

7. Spýtajte sa na radu... a naozaj si ju vypočujte!

Spätná väzba je ďalším kľúčom k vernosti. Ak dokážete včas identifikovať potenciálne problémy,  zákazníci nebudú mať dôvod prejsť ku konkurencii. Ak sa napríklad často sťažujú, že musia v call centre dlho čakať na prepojenie s operátorom, začnite používať softvér pre call centrá, ktorý vám umožní zavolať im naspäť.

Verní zákazníci sú kľúčom k úspechu vášho podnikania.

Pamätajte, že verný zákazník u vás minie viac peňazí a pomôže vám šíriť dobrú povesť značky. Vďaka týmto siedmim jednoduchým krokom budete mať viac verných klientov a využijete všetky výhody, ktoré sa s tým spájajú. 


Súvisiace články


5 metrík call centier pre úspešný benchmarking

Aby ste svojim zákazníkom vedeli poskytovať bezkonkurenčnú zákaznícku podporu, potrebujete poznať štatistiky vášho call centra a porovnávať ich s priemernými hodnotami iných call centier, ktoré patria do vašej oblasti pôsobenia. 

Čítať viac

Aké trendy prináša éra zákazníka pre spoločnosti?

Spoločnosti si uvedomujú, že dnes majú moc v rukách zákazníci. Sú múdrejší, lepšie informovaní a vedia, že majú viac možností. Očakávajú vynikajúcu zákaznícku skúsenosť pri prvom ale aj opakovanom kontakte so spoločnosťou.

Čítať viac

CloudTalk a GDPR, ako sa pripraviť?

V prvom článku sme sa venovali tomu, čo GDPR je a čo pre všetkých, ktorí pracujú s osobnými údajmi, znamená. Teraz vám prezradíme, aké opatrenia u nás v CloudTalku pre ochranu vašich dát robíme a rovnako aké funkcie sme pre vás vyvinuli, aby vám uľahčili byť “GDPR compliant” (v súlade s GDPR).

Čítať viac

Odber noviniek