Späť na zoznam
26. november 2018
Blog

5 spôsobov, ako zlepšiť vzťah so zákazníkom

Ako zlepšiť vzťah so zákazníkom

Dobré vzťahy so zákazníkmi alebo klientmi sú základom úspechu každého biznisu. Nespokojný zákazník odchádza ku konkurencii a neplánuje sa vrátiť. V nasledujúcom článku sa dočítate, čo môžete urobiť pre to, aby boli vaši zákazníci vždy spokojní a ako si s nimi vybudovať stabilný vzťah, z ktorého budete profitovať.

1.    Zbierajte a využívajte údaje o vašich zákazníkoch

Získajte údaje, ktoré vám pomôžu bližšie spoznať vašich zákazníkov a ponúknuť im produkty a služby ušité na mieru. Informácie o socio-demografických charakteristikách, preferenciách a vzorcoch nákupného správania môžete efektívne využiť pri vytváraní marketingových stratégií. Vyhnite sa však zbytočnému zhromažďovaniu informácií, ktoré využiť nedokážete a ktoré pre vás nebudú žiadnym prínosom. Nezabudnite za každých okolností postupovať v súlade s GDPR.

2.    Zvoľte správnu stratégiu komunikácie so zákazníkmi

Kvalita spoločnosti závisí z pohľadu zákazníkov vo veľkej miere od kvality poskytovaného zákazníckeho servisu. Investujte preto dostatok času a úsilia do vytvorenia prvotriednej zákazníckej skúsenosti.

  • Reagujte rýchlo. Nenechávajte vašich zákazníkov čakať a myslieť si, že vám na nich nezáleží. Snažte sa na podnety odpovedať čo najskôr a ak sa otázke momentálne nemôžete venovať alebo neviete odpovedať, dajte zákazníkovi aspoň vedieť, že ju evidujete. Promptným riešením problémov dáte zákazníkom najavo, že sú pre vás naozaj dôležití.
  • Buďte dostupní a informovaní. Využívajte rôzne komunikačné kanály (live chat, email, telefón) a majte k dispozícii dostatok operátorov v čase, kedy býva vaša linka najviac vyťažená Dbajte na to, aby boli vaši operátori vždy informovaní o ponúkaných produktoch a službách a mali prehľad o histórii komunikácie so zákazníkom.
  • Vyhnite sa banálnym chybám, ktoré ničia pozitívnu zákaznícku skúsenosť. Nepoužívajte napríklad automatické odpovede v prípadoch, ak takáto odpoveď nie je relevantná alebo by mohla zhoršiť situáciu (napríklad pri sťažnostiach). Bez ohľadu na to, akú náladu má váš zákazník alebo klient, komunikujte s ním vždy s rešpektom.
  • Poskytnite priestor na feedback a naučte sa prijať kritiku. Počúvajte vašich zákazníkov, zistite, čo môžete zlepšiť a poučte sa zo svojich chýb.
  • Neklamte. Majte jasne stanovené podmienky, vyhnite sa zavádzaniu a netransparentnosti. Nebojte sa priznať chybu a ospravedlniť sa, ak na to existuje dôvod.

3.    Nenechajte zákazníkov, aby na vás zabudli

Posielajte vašim zákazníkom pravidelné emailové updaty, ktoré predstavujú jednoduchý, efektívny a cenovo dostupný marketingový nástroj, prostredníctvom ktorého dokážete posilniť existujúce vzťahy. Pošlite im newsletter so špeciálnou ponukou, užitočnými informáciami alebo tipmi - zostaňte s nimi v kontakte, aby na vás nezabudli.

4.    Budujte lojalitu

Ak budete so svojimi zákazníkmi udržiavať dobré vzťahy, budú sa k vám radi vracať. Neusilujte sa za každú cenu o maximalizáciu zisku na úkor spokojnosti klientov. Naopak, budujte s každým z nich pozitívny a priateľský vzťah, z ktorého budú profitovať obe strany. Platí známe pravidlo, že je lepšie a lacnejšie udržať si existujúceho zákazníka, ako získať nového. Nezabudnite svojim pravidelným zákazníkom venovať špeciálnu pozornosť ako poďakovanie za ich vernosť. Poskytnite im ten najlepší zákaznícky servis, exkluzívny prístup k novým kolekciám, darček k nákupu alebo zľavu. Držte krok s konkurenciou a nezabudnite sa odlíšiť extra benefitom.

5.    Využívajte moderné technológie vo váš prospech

Vyťažte maximum z CRM nástrojov, ktoré používate. Analýzou údajov z CRM databázy a integráciou s ďalšími nástrojmi získate detailný prehľad o histórii nákupov zákazníkov, vzorcoch nákupného správania, ale aj o tom, čo sa im páči, a čo nie. CRM riešenie v cloude sa navyše vďaka svojej flexibilite a škálovateľnosti prispôsobí požiadavkám vášho biznisu a bude rásť spolu s ním. Okrem toho budete mať cenné informácie uchované v bezpečí a dostupné kedykoľvek budete potrebovať. 

Investícia do budovania pevných vzťahov so zákazníkmi sa vám v budúcnosti niekoľkonásobne vráti. Ak s vašimi službami nebudú spokojní a ak budú mať pocit, že vám na nich nezáleží, z príležitostných zákazníkov sa nikdy nestanú vaši verní partneri.

Nezabúdajte, že spokojnosť a vernosť idú ruka v ruke.


Súvisiace články


Ako zlepšiť Customer Experience?

Snažíte sa vylepšiť Customer Experience (zákaznícku skúsenosť alebo CX) vo vašej spoločnosti? Spočiatku sa to môže zdať komplikované. Pozrite si týchto 10 rád a tipov a určite budete v tom mať jasnejšie.

Čítať viac

Je customer experience dôležitejšia ako cena produktu?

Prečo by sa ľudia mali rozhodnúť práve pre váš e-shop? Existujú predsa webstránky, napríklad nie málo známa Heureka, kde si ľudia môžu porovnať ceny a recenzie produktov z takmer všetkých slovenských aj českých e-shopov, ako aj recenzie samotných predajcov. A keď sú všetky tieto parametre porovnateľné, tak práve customer experience (zákaznícka skúsenosť) zaváži pri rozhodnutí o kúpe.

Čítať viac

Ako posilniť vernosť zákazníkov?

Nie všetci spokojní zákazníci sú zároveň verní. Pozrite sa, ako posilniť lojalitu zákazníkov a zvýšiť príjmy vášho internetového obchodu.

Čítať viac

Odber noviniek