Späť na zoznam
15. marec 2018
Blog

5 dôvodov, prečo vás budú zákazníci milovať - 1. časť

Kľúčom k dlhodobému úspechu každého biznisu je budovanie dôvery a nadviazanie pevných vzťahov so zákazníkmi. Vybudovanie dôvery = viac stálych zákazníkov = vyššie tržby. Veľmi často však práve tu spoločnosti zlyhávajú a vytvárajú tak bariéry, ktoré zákazníkov odrádzajú.

Pýtate sa, aké bariéry? Možno sú aj medzi vašou spoločnosťou a zákazníkmi, ale neuvedomujete si, že existujú. 

Za predpokladu, že vaše produkty či služby sú absolútne skvelé, čo viac môžete urobiť, aby ste si vybudovali dlhodobé vzťahy s vašimi zákazníkmi a získali aj nových? 

Nižšie si môžete prečítať prvých 5 dôvodov, pre ktoré vás budú zákazníci milovať a ktoré eliminujú akékoľvek bariéry medzi zákazníkmi a vašou spoločnosťou. 

1. LOJALITA

62 % zákazníkov má pocit, že aj napriek svojej lojálnosti k značke nie sú dostatočne odmeňovaní

Riešenie: Starajte sa o vašich zákazníkov, inak o nich prídete. Zľavové kupóny či rôzne akcie pre verných zákazníkov sú skvelou príležitosťou, ako im dáte najavo, že si ich lojalitu vážite. Rovnako dôležité je však myslieť aj na nových zákazníkov - keď sa prihlásia do newslettra, odmeňte ich napríklad 10 % zľavou na prvý nákup. 

2. TRANSPARENTNOSŤ

91 % zákazníkov oceňuje transparentnosť informácií

Riešenie: Zákazníci by mali byť vopred informovaní (nie až počas nákupného procesu), aké sú možnosti platby, spôsoby dodania, aké sú podmienky reklamácie, či vrátenia a výmeny tovaru atď. Buďte k nim úprimní a informujte ich napríklad aj o dlhšej čakacej dobe pri vybavovaní ich požiadavky.

3. FAQ

90 % zákazníkov chce najskôr svoj problém vyriešiť samostatne

Riešenie: Zákaznícka podpora začína už na webstránke - zákazníci najskôr hľadajú informácie tam a až potom vám zavolajú alebo napíšu. Majte preto zverejnenú stále aktuálnu sekciu FAQ tak, aby sa k nej zákazníci ľahko dostali.

4. DOSTUPNOSŤ OPERÁTOROV

75 % zákazníkov sa nedokáže spojiť s operátorom ani na druhý pokus

Riešenie: S CloudTalkom viete znižovať prestoje operátorov medzi jednotlivými hovormi. Navyše tým, že si operátori môžu zapisovať požiadavky zákazníka do systému už priamo počas hovoru, nepotrebujú čas navyše po ukončení hovoru a môžu sa venovať hneď ďalšiemu zákazníkovi. 

5. KOMUNIKÁCIA

42 % zákazníkov prešlo ku konkurencii kvôli drzým a neochotným operátorom

Riešenie: Pripravte pre vašich operátorov školenia zamerané na etiketu zákazníckeho servisu - pravidlá, ktoré by pri rozhovoroch so zákazníkmi mali dodržiavať a frázy, ktorým by sa mali vyhnúť. Viac o etikete zákazníckeho servisu si môžete prečítať v článku Ako komunikovať so zákazníkom? Vieme, ako na to.


Súvisiace články


22. jún 2017

Ako komunikovať so zákazníkom? Vieme, ako na to.

V dnešnej dobe existuje veľké množstvo spoločností, ktoré ponúkajú rovnaké produkty či služby. Dôležitým kritériom, ktorý ich navzájom odlišuje už nie je len kvalita a cena produktu. V konečnom dôsledku ide vždy o to, ako sa zákazníci cítia, keď u vás nakupujú a komunikujú s vašim zákazníckym centrom. Viete však, ako správne komunikovať so zákazníkom?

Čítať viac

Prečo integrovať helpdesk so softvérom pre kontaktné centrá?

Už vo viacerých článkoch sme hovorili o tom, že zákaznícky servis a customer experience sú dôležitejšie než samotná cena produktu. V dnešnej dobe totiž platí, že o zákazníkov sa treba starať. Zamerajte sa na rôzne komunikačné nástroje, pomocou ktorých budete vedieť okamžite a pohotovo reagovať na potreby vašich zákazníkov.

Čítať viac

Význam prepojenia e-commerce s riešením pre call centrá

E-commerce na Slovensku rastie každým rokom. Stúpa počet e-shopov ale aj celkové tržby. Podľa internetového porovnávača produktov Heureka minuli Slováci v roku 2015 v e-shopoch cez 700 miliónov eur.

Čítať viac

Odber noviniek