Späť na zoznam
15. marec 2018
Blog

5 dôvodov, prečo vás budú zákazníci milovať - 1. časť

Kľúčom k dlhodobému úspechu každého biznisu je budovanie dôvery a nadviazanie pevných vzťahov so zákazníkmi. Vybudovanie dôvery = viac stálych zákazníkov = vyššie tržby. Veľmi často však práve tu spoločnosti zlyhávajú a vytvárajú tak bariéry, ktoré zákazníkov odrádzajú.

Pýtate sa, aké bariéry? Možno sú aj medzi vašou spoločnosťou a zákazníkmi, ale neuvedomujete si, že existujú. 

Za predpokladu, že vaše produkty či služby sú absolútne skvelé, čo viac môžete urobiť, aby ste si vybudovali dlhodobé vzťahy s vašimi zákazníkmi a získali aj nových? 

Nižšie si môžete prečítať prvých 5 dôvodov, pre ktoré vás budú zákazníci milovať a ktoré eliminujú akékoľvek bariéry medzi zákazníkmi a vašou spoločnosťou. 

1. LOJALITA

62 % zákazníkov má pocit, že aj napriek svojej lojálnosti k značke nie sú dostatočne odmeňovaní

Riešenie: Starajte sa o vašich zákazníkov, inak o nich prídete. Zľavové kupóny či rôzne akcie pre verných zákazníkov sú skvelou príležitosťou, ako im dáte najavo, že si ich lojalitu vážite. Rovnako dôležité je však myslieť aj na nových zákazníkov - keď sa prihlásia do newslettra, odmeňte ich napríklad 10 % zľavou na prvý nákup. 

2. TRANSPARENTNOSŤ

91 % zákazníkov oceňuje transparentnosť informácií

Riešenie: Zákazníci by mali byť vopred informovaní (nie až počas nákupného procesu), aké sú možnosti platby, spôsoby dodania, aké sú podmienky reklamácie, či vrátenia a výmeny tovaru atď. Buďte k nim úprimní a informujte ich napríklad aj o dlhšej čakacej dobe pri vybavovaní ich požiadavky.

3. FAQ

90 % zákazníkov chce najskôr svoj problém vyriešiť samostatne

Riešenie: Zákaznícka podpora začína už na webstránke - zákazníci najskôr hľadajú informácie tam a až potom vám zavolajú alebo napíšu. Majte preto zverejnenú stále aktuálnu sekciu FAQ tak, aby sa k nej zákazníci ľahko dostali.

4. DOSTUPNOSŤ OPERÁTOROV

75 % zákazníkov sa nedokáže spojiť s operátorom ani na druhý pokus

Riešenie: S CloudTalkom viete znižovať prestoje operátorov medzi jednotlivými hovormi. Navyše tým, že si operátori môžu zapisovať požiadavky zákazníka do systému už priamo počas hovoru, nepotrebujú čas navyše po ukončení hovoru a môžu sa venovať hneď ďalšiemu zákazníkovi. 

5. KOMUNIKÁCIA

42 % zákazníkov prešlo ku konkurencii kvôli drzým a neochotným operátorom

Riešenie: Pripravte pre vašich operátorov školenia zamerané na etiketu zákazníckeho servisu - pravidlá, ktoré by pri rozhovoroch so zákazníkmi mali dodržiavať a frázy, ktorým by sa mali vyhnúť. Viac o etikete zákazníckeho servisu si môžete prečítať v článku Ako komunikovať so zákazníkom? Vieme, ako na to.


Súvisiace články


CloudTalk na E-shop summit & expo

Tento mesiac sme CloudTalk predstavili na najväčšom veľtrhu pre e-shopistov v Čechách - na E-shop expo. Pražské Holešovice privítali viac ako 60 vystavovateľov a viac ako 2 200 navštevníkov.

Čítať viac

8 benefitov presunu call centrového systému do cloudu

Spoločnosti na celom svete investujú do stále viac populárnych softvérov pre call centrá, ktoré im umožňujú poskytovať lepšie zákaznícke služby. To však znamená presun call centier do cloudu. Čo si môžeme predstaviť pod “call centrovým systémom v cloude” a aké sú jeho výhody?

Čítať viac

Význam prepojenia e-commerce s riešením pre call centrá

E-commerce na Slovensku rastie každým rokom. Stúpa počet e-shopov ale aj celkové tržby. Podľa internetového porovnávača produktov Heureka minuli Slováci v roku 2015 v e-shopoch cez 700 miliónov eur.

Čítať viac

Odber noviniek