Späť na zoznam
15. marec 2018
Blog

5 dôvodov, prečo vás budú zákazníci milovať - 1. časť

Kľúčom k dlhodobému úspechu každého biznisu je budovanie dôvery a nadviazanie pevných vzťahov so zákazníkmi. Vybudovanie dôvery = viac stálych zákazníkov = vyššie tržby. Veľmi často však práve tu spoločnosti zlyhávajú a vytvárajú tak bariéry, ktoré zákazníkov odrádzajú.

Pýtate sa, aké bariéry? Možno sú aj medzi vašou spoločnosťou a zákazníkmi, ale neuvedomujete si, že existujú. 

Za predpokladu, že vaše produkty či služby sú absolútne skvelé, čo viac môžete urobiť, aby ste si vybudovali dlhodobé vzťahy s vašimi zákazníkmi a získali aj nových? 

Nižšie si môžete prečítať prvých 5 dôvodov, pre ktoré vás budú zákazníci milovať a ktoré eliminujú akékoľvek bariéry medzi zákazníkmi a vašou spoločnosťou. 

1. LOJALITA

62 % zákazníkov má pocit, že aj napriek svojej lojálnosti k značke nie sú dostatočne odmeňovaní

Riešenie: Starajte sa o vašich zákazníkov, inak o nich prídete. Zľavové kupóny či rôzne akcie pre verných zákazníkov sú skvelou príležitosťou, ako im dáte najavo, že si ich lojalitu vážite. Rovnako dôležité je však myslieť aj na nových zákazníkov - keď sa prihlásia do newslettra, odmeňte ich napríklad 10 % zľavou na prvý nákup. 

2. TRANSPARENTNOSŤ

91 % zákazníkov oceňuje transparentnosť informácií

Riešenie: Zákazníci by mali byť vopred informovaní (nie až počas nákupného procesu), aké sú možnosti platby, spôsoby dodania, aké sú podmienky reklamácie, či vrátenia a výmeny tovaru atď. Buďte k nim úprimní a informujte ich napríklad aj o dlhšej čakacej dobe pri vybavovaní ich požiadavky.

3. FAQ

90 % zákazníkov chce najskôr svoj problém vyriešiť samostatne

Riešenie: Zákaznícka podpora začína už na webstránke - zákazníci najskôr hľadajú informácie tam a až potom vám zavolajú alebo napíšu. Majte preto zverejnenú stále aktuálnu sekciu FAQ tak, aby sa k nej zákazníci ľahko dostali.

4. DOSTUPNOSŤ OPERÁTOROV

75 % zákazníkov sa nedokáže spojiť s operátorom ani na druhý pokus

Riešenie: S CloudTalkom viete znižovať prestoje operátorov medzi jednotlivými hovormi. Navyše tým, že si operátori môžu zapisovať požiadavky zákazníka do systému už priamo počas hovoru, nepotrebujú čas navyše po ukončení hovoru a môžu sa venovať hneď ďalšiemu zákazníkovi. 

5. KOMUNIKÁCIA

42 % zákazníkov prešlo ku konkurencii kvôli drzým a neochotným operátorom

Riešenie: Pripravte pre vašich operátorov školenia zamerané na etiketu zákazníckeho servisu - pravidlá, ktoré by pri rozhovoroch so zákazníkmi mali dodržiavať a frázy, ktorým by sa mali vyhnúť. Viac o etikete zákazníckeho servisu si môžete prečítať v článku Ako komunikovať so zákazníkom? Vieme, ako na to.


Súvisiace články


Aké trendy prináša éra zákazníka pre spoločnosti?

Spoločnosti si uvedomujú, že dnes majú moc v rukách zákazníci. Sú múdrejší, lepšie informovaní a vedia, že majú viac možností. Očakávajú vynikajúcu zákaznícku skúsenosť pri prvom ale aj opakovanom kontakte so spoločnosťou.

Čítať viac

Prečo integrovať helpdesk so softvérom pre kontaktné centrá?

Už vo viacerých článkoch sme hovorili o tom, že zákaznícky servis a customer experience sú dôležitejšie než samotná cena produktu. V dnešnej dobe totiž platí, že o zákazníkov sa treba starať. Zamerajte sa na rôzne komunikačné nástroje, pomocou ktorých budete vedieť okamžite a pohotovo reagovať na potreby vašich zákazníkov.

Čítať viac

Viete, ako môžu e-commerce spoločnosti zlepšiť zákaznícku podporu?

Za veľkými a úspešnými e-shopmi stojí aj kvalitná zákaznícka podpora. Vďaka nej sa dá vytvoriť vynikajúca customer experience, ktorú si zákazníci veľmi rýchlo obľúbia. A rovnako tak aj vašu značku :)

Čítať viac

Odber noviniek