Späť na zoznam
5. apríl 2019
Blog

3 jednoduché spôsoby, ako zlepšiť komunikáciu so zákazníkmi

Základom každého fungujúceho vzťahu je efektívna komunikácia. Zlyhavájúca komunikácia môže pokaziť aj vzťahy, na ktorých sme pracovali ceké roky. Netýka sa to len oblasti medziľudských vzťahov – to, ako komunikujete, sa premieta aj do (úspešnosti) vášho biznisu. V tomto článku vám predstavíme tri jednoduché, ale efektívne tipy, vďaka ktorým zlepšíte komunikáciu s vašimi zákazníkmi.

1.    (Prehnanú) formálnosť nechajte bokom

Vašich (potenciálnych) zákazníkov určite nechcete nudiť. Stavte preto na pozitívny prístup a pútavosť textov, prostredníctvom ktorých spolu komunikujete. Posielate newsletter? Skúste namiesto nezáživného „Rezervujte si dve noci v našom hoteli a tretiu dostanete zadarmo“ napísať napríklad: „Už ste sa dávno dobre nevyspali? Príďte si k nám na dve noci oddýchnuť. Tretiu vám zaplatíme my.“

Píšete mail vášmu klientovi alebo vám na live chat píše zákazník, ktorý sa chce informovať o stave jeho objednávky? Buďte profesionálny, ale nie zbytočne formálny a odmeraný. „Dobrý deň, Zuzana, vašu objednávku sa nám podarilo odoslať o dva dni skôr. Už je na ceste k vám :)“ pôsobí prirodzenejšie ako „Dobrý deň, vážená pani Šťastná. Vaša objednávka bola odoslaná. Očakávajte ju v najbližších dňoch.“

2.    Umožnite zákazníkom, aby s vami boli v kontakte

V prvom rade: buďte dostupný. Ak sú prevádzkové hodiny vášho call centra od 8:00 do 16:00, ale viete, že veľa zákazníkov by sa s vami chcelo spojiť až keď prídu domov z práce alebo predtým, ako do nej odídu, dovoľte im to. Prispôsobenie prevádzkových hodín potrebám zákazníkov je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako zlepšiť komunikáciu so zákazníkmi. Nezabudnite sa taktiež uistiť, že máte k dispozícii dostatok operátorov vždy, keď je to potrebné, najmä počas rušných hodín.

Ak sa vám zákazníci nebudú vedieť dovolať, nebudete spolu komunikovať (takmer) vôbec – ani vtedy, keď to budú potrebovať. 

Nezabúdajte ani na spravovanie sociálnych sietí a live chat  – mnoho zákazníkov sa s vami bude snažiť spojiť práve prostredníctvom nich, pretože je to pre nich najrýchlejšie a najpohodlnejšie.

3.    Ukážte zákazníkom, ako na to

Umiestnite na váš web infografiku, inštruktážne videá alebo knowledge base. Pomôže to nielen vašim zákazníkom, ale aj vám – nebudú vám totiž musieť volať alebo písať hneď, keď niečomu nebudú rozumieť alebo to nebudú vedieť spraviť. Prevádzkujete eshop s potrebami do kuchyne? Váš zákazník Peter je určite nadšený z kúpy nového 10-kusového setu na výrobu sushi, ale možno mu nie je úplne jasné, čo má s „tým všetkým“ robiť. Ukážte mu to vo videu, vďaka ktorému sa z neho za pár dní stane miestny sushi majster :) 

Ak dodržiavate všetky overené tipy na zlepšenie komunikácie s vašimi zákazníkmi, no napriek tomu máte pocit, že niečo nefunguje tak, ako má, ponúkame vám jeden bonusový tip – využite mystery shopping/calling/e-mailing. Možno sa vám nebude páčiť, čo zistíte, ale aspoň pochopíte, čo nefunguje tak, ako by ste chceli a budete môcť hľadať riešenie.
 


Odber noviniek